Tone of Voice er udviklet med afsæt i brandplatformen og skal sikre en konsistent, genkendelig kommunikation af TVC Advokatfirmas ønskede brandpositionering.
Den gennemgående tone i al identitetsskabende kommunikation tager udgangspunkt i de implicitte værdier:
TILLIDSSKABENDE OG IMØDEKOMMENDE
TILLIDSSKABENDE, forstået som:
Troværdig (ikke postulerende, højtidelig)
Selvsikker (ikke tøvende, for ydmyg)
Transparent (ikke uklar, antydende)
IMØDEKOMMENDE, forstået som:
Uformel (ikke gammeldags, omstændelig)
Forståelig (ikke teknisk tung, indforstået)
Modtagerorienteret (ikke afsenderorienteret)
Tonen - TILLIDSSKABENDE OG IMØDEKOMMENDE - ses i følgende eksempler på hvordan tonen er - og ikke er.
”Vi handler etisk ansvarligt i sager og arbejdsgange”
I stedet for: ”Vi har en streng etisk grundholdning”
”Vi rådgiver vores kunder inden for alle erhvervsretlige specialer”
I stedet for: ”Vi bistår (…) med viden og erfaring inden for en lang række juridiske specialdiscipliner”
"TVC Advokatfirma yder skatterådgivning..."
I stedet for: "TVC Advokatfirma forestår skatterådgivning..."
"Denne udvikling har været central for os lige siden"
I stedet for: "Denne udvikling har stedse siden været holdt i hævd"
"Vores jurister arbejder udelukkende med..."
I stedet for: "En eller flere af vores jurister har viet hele deres advokatgerning til..."
"Sammen arbejder vi fokuseret inden for de enkelte specialer..."
I stedet for: "Advokatfirmaet er opdelt i divisioner..."
"Vi hjælper vores kunder med a, b, c..."
I stedet for: "Vi har følgende juridiske specialdiscipliner..."
"Du, din, jeres..."
I stedet for: "De, Deres"
Formidlingsprincippet skal sikre, at omfattende materiale bliver præsenteret, så det giver værdi for brugerne.
Komposition af tekst til specialer, fokusområder, artikler etc. er bygget op efter følgende princip:
1: UDFORDRING – KUNDENS VIRKELIGHED OG BEHOV
Denne del kan være en overskrift, en manchettekst eller en anden indledende tekst. Der skabes interesse ved at tale direkte ind i kundens virkelighed. Denne del skal understøtte visionen om at være Danmarks mest værdsatte advokatvirksomhed.
2: LØSNING – VORES TILGANG OG EKSPERTISE
Løsningsorienteret svar på kundens behov og et hurtigt overblik over relevante ydelser, fordele, indsigter etc. Denne del skal promovere styrkepositioner og værdier.
3: BEVISFØRELSE – YDELSER OG DOKUMENTATION
Kundens mulighed for at gå i dybden og læse mere om det pågældende emne. Denne del skal understrege troværdighed og den stærke specialisering.
De to første dele - UDFORDRING og LØSNING - skal være kortfattede og kunne læses på under 1 minut. Dermed sikres et executive summary, hvorefter der kan dykkes ned i detaljen.
Et eksempel på brug af formidlingsprincippet kan downloades under Templates.