Created by 1508

Tone of Voice

Tone of Voice

Tone of Voice er udviklet med afsæt i brandplatformen og skal sikre en konsistent, genkendelig kommunikation af TVC Advokatfirmas ønskede brandpositionering.

Tonen

Den gennemgående tone i al identitetsskabende kommunikation tager udgangspunkt i de implicitte værdier:
TILLIDSSKABENDE OG IMØDEKOMMENDE

TILLIDSSKABENDE, forstået som:
Troværdig (ikke postulerende, højtidelig)
Selvsikker (ikke tøvende, for ydmyg)
Transparent (ikke uklar, antydende)

IMØDEKOMMENDE, forstået som:
Uformel (ikke gammeldags, omstændelig)
Forståelig (ikke teknisk tung, indforstået)
Modtagerorienteret (ikke afsenderorienteret)

Tilgaengelig

Gem

Eksempler

Tonen - TILLIDSSKABENDE OG IMØDEKOMMENDE - ses i følgende eksempler på hvordan tonen er - og ikke er.

 

”Vi handler etisk ansvarligt i sager og arbejdsgange”
I stedet for: ”Vi har en streng etisk grundholdning”

”Vi rådgiver vores kunder inden for alle erhvervsretlige specialer”
I stedet for: ”Vi bistår (…) med viden og erfaring inden for en lang række juridiske specialdiscipliner”

"TVC Advokatfirma yder skatterådgivning..."
I stedet for: "TVC Advokatfirma forestår skatterådgivning..."

"Denne udvikling har været central for os lige siden"
I stedet for: "Denne udvikling har stedse siden været holdt i hævd"

"Vores jurister arbejder udelukkende med..."
I stedet for: "En eller flere af vores jurister har viet hele deres advokatgerning til..."

"Sammen arbejder vi fokuseret inden for de enkelte specialer..."
I stedet for: "Advokatfirmaet er opdelt i divisioner..."

"Vi hjælper vores kunder med a, b, c..."
I stedet for: "Vi har følgende juridiske specialdiscipliner..."

"Du, din, jeres..."
I stedet for: "De, Deres"

 

 

 

Formidlingsprincip

Formidlingsprincippet skal sikre, at omfattende materiale bliver præsenteret, så det giver værdi for brugerne.

Komposition af tekst til specialer, fokusområder, artikler etc. er bygget op efter følgende princip:

1: UDFORDRING – KUNDENS VIRKELIGHED OG BEHOV
Denne del kan være en overskrift, en manchettekst eller en anden indledende tekst. Der skabes interesse ved at tale direkte ind i kundens virkelighed. Denne del skal understøtte visionen om at være Danmarks mest værdsatte advokatvirksomhed.

2: LØSNING – VORES TILGANG OG EKSPERTISE
Løsningsorienteret svar på kundens behov og et hurtigt overblik over relevante ydelser, fordele, indsigter etc. Denne del skal promovere styrkepositioner og værdier.

3: BEVISFØRELSE – YDELSER OG DOKUMENTATION
Kundens mulighed for at gå i dybden og læse mere om det pågældende emne. Denne del skal understrege troværdighed og den stærke specialisering. 

De to første dele - UDFORDRING og LØSNING - skal være kortfattede og kunne læses på under 1 minut. Dermed sikres et executive summary, hvorefter der kan dykkes ned i detaljen.

Et eksempel på brug af formidlingsprincippet kan downloades under Templates.

Udfordring

Gem

Gem

Templates

Her kan du downloade templates til CV'er og specialer. Vær opmærksom på, at eksemplerne er fiktive og dermed kun vejledende i forhold til komposition.

Template til specialer viser i øvrigt formidlingsprincippet i brug.

 


Templates (1)

 

Gem

Gem