Created by 1508

Brandplatform

Eksplicitte og implicitte værdier

Brandplatformen er baseret på TVC Advokatfirmas fire grundværdier – Tilgængelighed, Stærk specialisering, Ansvarlighed og Fleksibilitet. Al kommunikation skal derfor, i det omfang det er muligt, være centreret om en eksplicit kommunikation af en eller flere af de fire grundværdier.

Grundværdierne afspejler afsenderen – TVC Advokatfirma. For at sikre at brandet realiseres og aktiveres som ønsket, skal der i forlængelse af de eksplicit kommunikerede værdier arbejdes med nogle implicitte værdier, som vi ønsker at modtageren selv skal læse ind i kommunikationen, som deres egen oplevelse af brandet.

De implicitte værdier italesættes aldrig eksplicit, da det er afgørende at modtageren selv danner associationen. De fire implicitte værdier – Troværdig, Løsningsorienteret, Tillidsskabende og Imødekommende – er derfor styrende for den mere subtile kommunikation af brandet, i form af den visuelle stil og den sproglige tone.

Visuelstil

 

Sprogligtone

 

 

Gem

Gem

Gem

Brandplatform

TVC Advokatfirmas brandplatform er bygget op om de fire eksplicitte grundværdier og de tilhørende implicitte værdier, med visionen – at være Danmarks mest værdsatte advokatfirma – i midten.

Brandplatformen illustrerer, hvordan de implicitte værdier ligger naturligt i spændfeltet mellem de eksplicitte værdier. Hermed sikres sammenhængen mellem brandhensigt og brandoplevelse.

For at sikre en afbalanceret brandoplevelse sigter henholdsvis den visuelle stil og den sproglige tone imod hver sit sæt af implicitte værdier (markeret med bølgede linjer). I praksis vil der selvfølgelig være overlap i oplevelsen af de enkelte elementer, men det tilstræbes at have de anbefalede implicitte værdier for øje i eksekveringen af visuel stil og sproglig tone.

Brandplatform3

 

Gem

Gem

Gem